VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
spoločnosti Spanner SK, k.s.
I. Vymedzenie pojmov
Na účely týchto obchodných podmienok sa rozumie:
„Predávajúcim“ spoločnosť Spanner SK, k.s., so sídlom Robotnícka 4352, 017 01, Považská Bystrica,
Slovenská republika, IČO: 36348287, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, Oddiel:
Sr, Vložka č.: 10054/R, DIČ: 2022081380, IČ DPH: SK2022081380, telefón: 0907408092, email:
info(zavináč)grillit.sk. Predávajúci pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy podľa týchto obchodných
podmienok koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti;
„Kupujúcim“ osoba, ktorá má záujem uzavrieť s Predávajúcim alebo s Predávajúcim uzavrie kúpnu
zmluvu prostredníctvom internetových stránok www.grillit.sk;
„Spotrebiteľom“ Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy s Predávajúcim nekoná v rámci
výkonu svojho povolania, predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti;
„Registrovaným užívateľom“ osoba, ktorá sa zaregistruje v Internetovom obchode za účelom
využívania služieb spojených s on-line registráciou;
„Zmluvnými stranami“ Predávajúci a Kupujúci;
„Zmluvou“ kúpna zmluva uzavretá medzi Predávajúcim a Kupujúcim prostredníctvom internetových
stránok www.grillit.sk;
„Internetových obchodom“ obchod prevádzkovaný pod doménou www.grillit.sk.
II. Úvodné ustanovenia
Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na uzatváranie zmlúv, ktorých predmetom je tovar ponúkaný
Predávajúcim, s využitím prostriedkov komunikácie na diaľku v Internetovom obchode, a sú
neoddeliteľnou súčasťou takto uzavretej Zmluvy.
Pokiaľ nie je v písomnej dohode medzi Predávajúcim a Kupujúcim alebo zákonom stanovené inak,
uplatnia sa na všetky vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim tieto obchodné podmienky. Zmluvné
strany sa v súlade s ust. článku 6 ods. 2 nariadenia č. 593/2008/ES dohodli, že otázky neupravené
týmito obchodnými podmienkami sa riadia zákonmi a ďalšími všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky (ďalej spoločne len „Rozhodné právo“). V prípade, že Kupujúci je Spotrebiteľom a niektoré z jeho práv a povinností v zmysle týchto obchodných podmienok a Rozhodného práva sú právnym poriadkom krajiny, v ktorej má svoj domicil, upravené odlišne, použije sa právna úprava, ktorá je pre Kupujúceho priaznivejšia.
III. Tovar
Webové rozhranie Internetového obchodu obsahuje informácie o tovare určenom Predávajúcim na
predaj, a to vrátane uvedenia jeho hlavných vlastností, ceny, možností platby, možností dopravy a
ďalších informácií vzťahujúcich sa ku konkrétnemu tovaru.
Kúpna cena tovaru v Internetovom obchode je uvedená vrátane DPH a všetkých súvisiacich
poplatkov. Kúpna cena tovaru zostáva v platnosti po dobu, po ktorú je u príslušného tovaru uvedená
v Internetovom obchode. Ceny tovaru na webovom rozhraní Internetového obchodu platia pre
elektronickú objednávku.
Ak sú u tovaru na Internetových stránkach uvedené dve sumy, z ktorých jedna suma je prečiarknutá,
má prečiarknutá suma iba informatívny charakter a kúpnou cenou je suma nižšia, ktorá nie je
prečiarknutá.
Všetky informácie týkajúce sa tovaru uvedené v Internetovom obchode, napr. opis tovaru, jeho
špecifikácia, fotografie atď., sú informáciami dostupnými Predávajúcemu v čase ich uverejnenia,
pričom tovar sa môže v skutočnosti určitým spôsobom od týchto informácií líšiť, napríklad v závislosti
od displeja zariadenia, za pomoci ktorého Kupujúci pristupuje do Internetového obchodu.
Predávajúci si vyhradzuje právo vykonať úpravy menšieho rozsahu pri popise tovaru za účelom
uvedenia popisu do súladu so skutočnosťou.
Ponuky tovaru umiestnené v Internetovom obchode sú časovo a množstevne obmedzené, tak ako je
uvedené v konkrétnych prípadoch pri tovare v Internetovom obchode alebo v rámci upútavky
týkajúcej sa marketingových akcií Predávajúceho.
Predávajúci si vyhradzuje právo obmedziť u konkrétneho tovaru maximálny počet nákupov, ktoré
môže realizovať jednotlivý Kupujúci, a to z dôvodu zaistenia spravodlivej možnosti nákupu všetkých
Kupujúcich. Takéto prípadné obmedzenie je vždy uvedené pri popise konkrétneho tovaru v
Internetovom obchode.
IV. Informácie pred uzavretím Zmluvy a postup uzavretia Zmluvy
Pred uzavretím Zmluvy oznamuje Predávajúci Spotrebiteľovi nasledovné informácie:
1.1. možné spôsoby platby sú uvedené v čl. VI. týchto obchodných podmienok a spôsob dodania
tovaru je uvedený v čl. V. týchto obchodných podmienok,
1.2. pre dodanie tovaru platia iba tie obmedzenia, ktoré sú uvedené v čl. III týchto obchodných
podmienok,
1.3. Predávajúci nie je vo vzťahu ku Spotrebiteľovi ani k Registrovanému užívateľovi viazaný
žiadnymi kódexmi správania,
1.4. Spotrebiteľ sa môže v rámci mimosúdneho vybavovania sťažnosti obrátiť na Predávajúceho
prostredníctvom adresy info@grillit.sk, a ďalej môže podať sťažnosť proti postupu Predávajúceho k
orgánu dohľadu alebo štátneho dozoru, ktorým je vo veciach ochrany spotrebiteľa Slovenská
obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj so sídlom Hurbanova 59, 911 01 Trenčín, a
vo veciach ochrany osobných údajov Úrad na ochranu osobných údajov so sídlom Hraničná 4826/12,
820 07 Bratislava,
1.5. v prípade odstúpenia od Zmluvy Spotrebiteľ znáša náklady za vrátenie tovaru, tak ako je
uvedené v čl. VII. týchto obchodných podmienok,
1.6. bližšie informácie o využití práva na odstúpenie od Zmluvy a o formulári na odstúpenie od
Zmluvy sú uvedené v čl. VII. týchto obchodných podmienok,
1.7. náklady na použitie prostriedkov komunikácie na diaľku, prostredníctvom ktorých je uzavretá
Zmluva, nesie v plnej výške Kupujúci, pričom výška týchto nákladov je závislá na podmienkach
poskytovateľa telekomunikačných služieb, ktorého Kupujúci pri uzavretí Zmluvy využíva. Zo strany
Predávajúceho nie sú účtované žiadne dodatočné poplatky za využitie prostriedkov komunikácie na
diaľku,
1.8. bližšie informácie o nákladoch na prostriedky komunikácie na diaľku sú uvedené v čl. II. ods. 3
týchto obchodných podmienok,
1.9. Spotrebiteľ nie je povinný zaplatiť pred uzavretím Zmluvy žiadnu zálohu ani inú obdobnú
platbu. Tým nie je dotknutá možnosť Kupujúceho zvoliť pre zaplatenie kúpnej ceny a nákladov na
dopravu platbu kartou on-line,
1.10. Zmluva nie je uzatváraná na dobu neurčitú a jej predmetom nie je opakované plnenie,
1.11. údaje o záruke a právach vznikajúcich z vadného plnenia, ako aj ďalšie podmienky na
uplatňovanie týchto práv, sú uvedené v čl. VIII. týchto obchodných podmienok,
1.12. výška nákladov na dodanie tovaru je uvedená v čl. V. týchto obchodných podmienok,
Tieto obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Zmluva medzi Predávajúcim a
Kupujúcim sa uzatvára v slovenskom jazyku.
Tým, že Kupujúci odošle prostredníctvom Internetového obchodu objednávku, súhlasí s uzavretím
Zmluvy dištančným spôsobom s využitím prostriedkov komunikácie na diaľku.
Technické kroky, ktoré vedú k uzavretiu Zmluvy, sú nasledovné:
4.1. Po zadaní adresy Internetového obchodu v internetovom prehliadači sa Kupujúcemu zobrazí
ponuka tovaru a Kupujúci má možnosť zvoliť si konkrétny tovar;
4.2. Potom, čo Kupujúci zvolí konkrétny tovar z ponuky Predávajúceho, zobrazia sa detailné
informácie o tomto tovare, vrátane ceny, dostupných variant a množstva;
4.3. Kupujúci vyberie požadované množstvo a vloží tovar do elektronického nákupného košíka
kliknutím na tlačidlo „Pridať do košíka“. Týmto je daný tovar rezervovaný na dobu, po ktorú Kupujúci prehliada stránky Internetového obchodu. Ak Kupujúci nedokončí nákup, tovar je z elektronického nákupného košíka automaticky odstránený a je uvoľnený späť do Internetového obchodu. Elektronický nákupný košík je Kupujúcemu prístupný kedykoľvek v čase nákupu po kliknutí na tlačidlo v hornej časti Internetového obchodu znázorňujúce košík;
4.4. Následne môže Kupujúci kliknutím na tlačidlo „Pridať do košíka“ prejsť k svojej objednávke
alebo môže ďalej prechádzať obsah Internetového obchodu;
4.5. Po kliknutí na tlačidlo znázorňujúce košík, resp. tlačidlo „Pridať do košíka“, sa Kupujúcemu
zobrazí prehľad vybraného tovaru obsahujúci pre každú položku vloženú do elektronického
nákupného košíka označenie tovaru, zvolené množstvo, cenu tovaru a ďalej tiež celkovú cenu zloženú
zo súčtu cien všetkých položiek a ceny dopravy. Kupujúci má možnosť v tejto chvíli zvoliť si spôsob
platby a zároveň overiť obsah objednávky. Ak chce Kupujúci niektorú z položiek zmeniť, má možnosť
vrátiť sa do Internetového obchodu prostredníctvom výberu v hlavnom menu „E-SHOP“. Ak chce
Kupujúci niektorú z položiek odstrániť, má možnosť krížikom odstrániť niektorú z položiek alebo
zmeniť počet kusov. Po odstránení položky alebo zmene počtu kusov stlačí Kupujúci tlačidlo
„Aktualizovať“. V zobrazenom sumáre košíka má Kupujúci možnosť kliknúť na tlačidlo na tlačidlo
„Kúpiť cez GPay/ApplePay“ alebo „Skontrolovať a objednať“ a Kupujúci pristúpi k ďalšiemu kroku
objednávky;
4.6. V ďalšom kroku objednávky Kupujúci vyplní svoje meno a priezvisko, doručovaciu adresu,
telefónne číslo a e-mailovú adresu buď pre platobnú bránu alebo platbu kartou. Kupujúci je povinný
vyplniť údaje, ktoré sú v tomto formulári označené symbolom hviezdičky. Bez vyplnenia týchto
údajov nie je možné objednávku odoslať. Následne môže Kupujúci pokračovať na sumarizáciu
objednávky a spôsob výberu platby. Pri platbe kartou Kupujúci vyplní údaje, ktoré sú v tomto
formulári označené symbolom hviezdičky;
4.7. Ak Kupujúci po zobrazení sumarizácie nepožaduje žiadnu ďalšiu zmenu objednávky a ním
zadaných údajov, zaškrtnutím príslušného poľa potvrdí, že sa zoznámil s týmito obchodnými
podmienkami, ktoré sú z tohto miesta prístupné kliknutím na odkaz „Obchodné podmienky“, vrátane
oznámení pred uzavretím Zmluvy uvedených v ods. 1 tohto článku, a kliknutím na tlačidlo „Záväzne
objednať s povinnosťou platby“ proces objednávky ukončí s vedomím, že súčasťou objednávky je
povinnosť zaplatiť cenu za objednaný tovar a náklady na jeho dodanie. Údaje, ktoré Kupujúci uvedie v
objednávke, považuje Predávajúci za úplné a správne;
4.8. Po odoslaní objednávky bude Kupujúci automaticky presmerovaný na internetové stránky
umožňujúce platbu platobnou kartou on-line;
4.9. Zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim je uzavretá okamihom potvrdenia objednávky
Kupujúceho Predávajúcim.
V prípade, že Kupujúci uvedie pri svojej objednávke akúkoľvek poznámku či požiadavku, potom sa
takáto poznámka či požiadavka nestáva súčasťou Zmluvy a jej obsah nie je pre Predávajúceho
záväzný.
Predávajúci zašle Kupujúcemu bezodkladne po uzavretí Zmluvy doklad o kúpe a potvrdenie o uzavretí
Zmluvy. Neoddeliteľnou súčasťou potvrdenia o uzavretí Zmluvy sú tieto obchodné podmienky
Predávajúceho. Kupujúci súhlasí, aby mu bolo potvrdenie o uzavretí Zmluvy vystavené a zaslané v
elektronickej podobe, čím bude nahradená povinnosť Predávajúceho poskytnúť Kupujúcemu
potvrdenie v listinnej podobe. Pokiaľ pri automatickom spracovaní objednávky Kupujúceho dôjde v
elektronickom systéme objednávok k chybe, ktorá spôsobí, že takto zaslané znenie Zmluvy nezodpovedá objednávke Kupujúceho, Predávajúci je povinný zaslať Kupujúcemu opravný e-mail potvrdzujúci správne znenie Zmluvy s upozornením, že ide o opravené znenie Zmluvy a že predchádzajúca Zmluva je neplatná, pretože došlo k chybe v elektronickom systéme.
Predávajúci ukladá uzavreté Zmluvy a doručené objednávky v elektronickej podobe a uchováva ich
po dobu stanovenú zákonom. Predávajúci neumožňuje prístup k archivovaným Zmluvám žiadnej
ďalšej osobe. Predávajúci umožní Spotrebiteľovi prístup k Zmluve, ktorú s Predávajúcim uzavrel, ak o
to Spotrebiteľ požiada písomne e-mailom zaslaným na adresu info@grillit.sk. V takomto e-maile musí
Spotrebiteľ požadovanú Zmluvu jednoznačne identifikovať, a to aspoň dátumom jej uzavretia,
predmetom kúpy a číslom príslušnej objednávky.
V prípade, že konkrétny tovar, ktorý je predmetom Zmluvy, sa už nevyrába, nedodáva, nie je na
sklade alebo u ktorého dôjde k náhodnému poškodeniu počas prípravy na odoslanie, má Predávajúci
právo od Zmluvy odstúpiť (teda stornovať objednávku), a to do 7 dní od jej uzavretia. O tejto
skutočnosti bude Kupujúci bezodkladne informovaný. Ak už Kupujúci zaplatil cenu za konkrétny tovar
alebo jej časť, bude táto čiastka vrátená Kupujúcemu.
Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k dodanému tovaru až úplným zaplatením kúpnej ceny a
nákladov na dodanie tovaru.
V. Dodacie podmienky a náklady na dodanie tovaru
Tovar je doručovaný na adresu, ktorú Kupujúci uviedol ako doručovaciu adresu pri vypĺňaní
objednávky.
Vyzdvihnutie tovaru osobne v sídle Predávajúceho nie je možné.
Tovar bude Kupujúcemu zaslaný prostredníctvom dopravcu. Predávajúci neumožňuje zaslanie tovaru
prostredníctvom iného dopravcu, než tých, ktorých uvádza v Internetovom obchode.
Náklady na dodanie tovaru tvorí len cena dopravy. Náklady na dodanie tovaru platí Kupujúci.
Ak nie je dodacia doba uvedená pri konkrétnom tovare, platí, že Predávajúci je povinný dodať
objednaný tovar najneskôr do 30 dní od uzavretia Zmluvy. Pokiaľ si Kupujúci objedná tovar s rôznou
dodacou dobou v rámci jednej objednávky, je dodacou dobou je tá najdlhšia z nich.
Kupujúci je oboznámený s tým, že vo výnimočných prípadoch môže dôjsť k predĺženiu dodacej doby z
dôvodu meškania vzniknutého z nepredvídateľných dôvodov, ktoré Predávajúci nemohol ovplyvniť.
O odoslaní tovaru informuje Predávajúci Kupujúceho e-mailom na e-mailovú adresu uvedenú pri
vyplňovaní objednávky.
Akékoľvek dodatočné náklady na dopravu, ktoré vzniknú na základe dodatočných požiadaviek
Kupujúceho potom, čo Predávajúci odovzdal tovar k preprave, napríklad z dôvodu následnej zmeny
miesta dodania Kupujúcim, je povinný platiť Kupujúci. V prípade, že Kupujúci neprevezme tovar pri
doručení a požaduje opätovné doručenie, znáša náklady opakovaného doručenia.
V prípade bezdôvodného neprevzatia tovaru Kupujúcim je Predávajúci oprávnený uplatniť svoj nárok
na náhradu vzniknutej škody.
Kupujúcemu sa pri preberaní tovaru od dopravcu odporúča prehliadnuť stav zásielky a v prípade
známok jej zjavného poškodenia (roztrhnutý alebo deformovaný obal a pod.) by mal prevzatie
odmietnuť.
VI. Platobné podmienky
Kupujúci môže cenu tovaru a náklady na jeho dodanie zaplatiť niektorým zo spôsobov, ktoré má na
výber v rámci ponuky Internetového obchodu pred uskutočnením svojej objednávky, a to:
1.1. Online platba kartou cez platobnú bránu Stripe – informácie o kreditnej karte sa nedostanú
k obchodníkovi.
1.2. Prevodom na účet
VII. Odstúpenie od Zmluvy Spotrebiteľom
Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy aj bez uvedenia dôvodu kedykoľvek od okamihu
uzavretia Zmluvy najneskôr do uplynutia lehoty štrnástich dní odo dňa, keď prevezme tovar od
dopravcu, prípadne ak je predmetom Zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí,
do štrnástich dní odo dňa, kedy od dopravcu prevezme poslednú dodávku tovaru.
Predávajúci môže v jednotlivom prípade jednostranne ponúknuť Spotrebiteľovi dlhšiu lehotu na
odstúpenie od Zmluvy, a to zverejnením takejto ponuky v Internetovom obchode.
Právo Spotrebiteľa odstúpiť od Zmluvy nemožno chápať ako právo na bezplatné zapožičanie tovaru.
Spotrebiteľ zodpovedá Predávajúcemu za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku
zaobchádzania s týmto tovarom inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a
vlastnosti.
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Zmluvy o dodávke tovaru v prípadoch stanovených v § 7 ods. 6
zákona č. 102/2014 Z. z., predovšetkým teda v prípade predaja tovaru uzavretého v ochrannom
obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého
ochranný obal bol po dodaní porušený.
Spotrebiteľ môže odstúpiť od Zmluvy ešte predtým, než mu bude odoslaný objednaný tovar. V takom
prípade sa Spotrebiteľ vyhne plateniu nákladov na vrátenie tovaru Predávajúcemu, ktoré inak
Spotrebiteľ nesie.
Odstúpenie od Zmluvy môže Spotrebiteľ uskutočniť zaslaním alebo osobným odovzdaním písomného
oznámenia o odstúpení od Zmluvy na adrese sídla Predávajúceho, alebo zaslaním na emailovú adresu
info@grillit.sk. Obsahom odstúpenia musí byť aspoň meno a priezvisko Spotrebiteľa, ulica, číslo
domu, PSČ, mesto, dátum uzavretia Zmluvy, číslo objednávky a rozsah, v ktorom Spotrebiteľ od Zmluvy odstupuje. Pre odstúpenie od Zmluvy môže Spotrebiteľ využiť aj formulár pre odstúpenie od zmluvy, ktorý je prílohou týchto obchodných podmienok.
Ak Spotrebiteľ odstúpi v plnom alebo čiastočnom rozsahu od Zmluvy, je povinný zaslať tovar,
ohľadom ktorého odstúpil od Zmluvy, Predávajúcemu na adresu jeho sídla, resp. odovzdať tovar na
tejto adrese osobne alebo umožniť prevzatie tohto tovaru kuriérom bez zbytočného odkladu,
najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od Zmluvy.
Náklady za vrátenie tovaru a iné náklady spojené s vrátením tovaru Predávajúcemu nesie v plnej
výške Spotrebiteľ.
Predávajúci vráti Spotrebiteľovi všetky finančné prostriedky, ktoré mu Spotrebiteľ poskytol, tj. Kúpnu
cenu tovaru, ohľadom ktorého Spotrebiteľ odstúpil od Zmluvy, a náklady na dodanie tovaru k
Spotrebiteľovi, bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od Zmluvy. V
prípade, že predmetom Zmluvy bolo viac kusov tovaru a Spotrebiteľ odstúpil od Zmluvy iba ohľadom
niektorých z týchto kusov, Predávajúci Spotrebiteľovi vráti náklady na dodanie iba v tomto rozsahu,
nie však náklady na dodanie zvyšných kusov tovaru, ohľadom ktorých Spotrebiteľ od Zmluvy
neodstúpil.
Predávajúci nie je povinný vrátiť kúpnu cenu tovaru, ohľadom ktorého Spotrebiteľ odstúpil od
Zmluvy, ani náklady na dodanie tovaru skôr, než mu Spotrebiteľ odovzdá príslušný tovar.
Poukázanie prípadných zľavových kupónov Spotrebiteľovi je jednostranným právnym úkonom
Predávajúceho. Ak Spotrebiteľ odstúpi od Zmluvy ohľadom tovaru, na ktorého úhradu použil úplne
alebo čiastočne zľavový kupón, nemá nárok na preplatenie zľavového kupónu v peniazoch ani na iné
náhrady. Spotrebiteľ má právo vždy iba na vrátenie skutočne zaplatenej kúpnej ceny a nákladov na
dodanie tovaru.
Spotrebiteľ berie na vedomie, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi
Predávajúcim a Spotrebiteľom uzavretá s rozväzovacou podmienkou, tj. ak dôjde k využitiu práva
Spotrebiteľa na odstúpenie od Zmluvy, darovacia zmluva stráca účinnosť a Spotrebiteľ je povinný
spolu s tovarom, ktorý bol predmetom Zmluvy, vrátiť aj s ním súvisiace poskytnuté darčeky, vrátane
všetkého, o čo sa obohatil. V prípade, že tieto darčeky nebudú vrátené späť, budú ich hodnoty
považované za bezdôvodné obohatenie Spotrebiteľa. Ak nie je vydanie predmetu bezdôvodného
obohatenia možné, má Predávajúci právo na peňažnú náhradu vo výške rovnajúcej sa obvyklej cene
darčekov.
Ak je hodnota vráteného tovaru znížená v dôsledku zaobchádzania s týmto tovarom inak, než je
nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti, môže Predávajúci uplatniť voči
Spotrebiteľovi právo na náhradu škody. Predávajúci je v takomto prípade povinný vzniknutú škodu
preukázať.
Pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak, v prípade odstúpenia od Zmluvy budú Spotrebiteľovi
vyššie uvedené peňažné prostriedky vrátené prevodom na bankový účet Spotrebiteľa alebo na
bankový účet, ktorý Spotrebiteľ oznámi Predávajúcemu.
Zmluvné strany sa uzavretím Zmluvy dohodli, že aj Predávajúcemu prináleží právo na odstúpenie od
Zmluvy za nasledovných podmienok.
V prípade, ak si Kupujúci zvolil spôsob úhrady kúpnej ceny platobnou kartou, je Predávajúci
oprávnený odstúpiť od Zmluvy, ak neobdrží od Kupujúceho úhradu Kúpnej ceny za objednaný tovar
do jedného dňa odo dňa uzavretia Zmluvy.
VIII. Zodpovednosť za vady a záruka
Predávajúci zodpovedá za to, že tovar je v okamihu jeho prevzatia Spotrebiteľom a následne po dobu
24 mesiacov, tj. počas zákonom stanovenej záručnej doby, bez vád. Predávajúci najmä zodpovedá za
to, že tovar má v čase jeho prevzatia Spotrebiteľom a následne po dobu 24 mesiacov akosť a
vlastnosti, ktoré si Zmluvné strany dohodli, prípadne ak takéto dojednanie chýba, akosť a vlastnosti,
ktoré Predávajúci opísal alebo ktoré Spotrebiteľ očakával vzhľadom na povahu tovaru a na základe
reklamy Predávajúceho, že sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie Predávajúci uvádza alebo ku
ktorému sa tovar rovnakého druhu bežne používa, že tovar je v zodpovedajúcom množstve, miere
alebo hmotnosti a že vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť nároky zo zodpovednosti za vady tovaru do dvadsiatich štyroch
mesiacov od prevzatia tovaru.
Spotrebiteľovi sa odporúča tovar okamžite po jeho prevzatí prezrieť a presvedčiť sa o jeho kvalite,
vlastnostiach a množstve.
Ak tovar nemá vlastnosti uvedené v ods. 1 tohto článku obchodných podmienok, pričom vadu je
možné odstrániť, má Spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je
povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady
požadovať tiež výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým
Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to
Spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako
tovar bez vady, má Spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo má právo od Zmluvy odstúpiť. Tie isté
práva prislúchajú Spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Spotrebiteľ nemôže pre
opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.
Ak Spotrebiteľ neuplatní právo na dodanie nového tovaru bez vád, na výmenu jeho súčasti alebo na
opravu tovaru, ani neodstúpi od Zmluvy, môže požadovať primeranú zľavu. Spotrebiteľ má právo na
primeranú zľavu aj v prípade, že ide o neodstrániteľnú vadu.
Ak tovar predávaný za nižšiu cenu alebo použitý tovar má vadu, za ktorú Predávajúci zodpovedá, má
Spotrebiteľ namiesto práva na výmenu tovaru právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
Nároky zo zodpovednosti za vady môže Spotrebiteľ uplatniť u Predávajúceho zaslaním alebo
osobným odovzdaním reklamácie a vadného tovaru Predávajúcemu na adrese jeho sídla alebo
zaslaním reklamácie na emailovú adresu info@grillit.sk a odovzdaním vadného tovaru
Predávajúcemu. Spolu s popisom vady Spotrebiteľ Predávajúcemu oznámi, aký nárok si zvolil. Svoju
voľbu nie je oprávnený bez súhlasu Predávajúceho dodatočne meniť; to neplatí, ak Spotrebiteľ žiadal
opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná.
Tovar odovzdaný na reklamáciu by mal byť z hygienických dôvodov čistý, v opačnom prípade môže
Predávajúci reklamáciu odôvodnene zamietnuť.
Predávajúci namiesto záručného listu vystavuje doklad o kúpe tovaru.
Predávajúci Spotrebiteľovi na jeho žiadosť vydá písomné potvrdenie o povinnostiach z vadného
plnenia v rozsahu stanovenom zákonom.
Predávajúci Spotrebiteľovi písomne potvrdí, kedy došlo k uplatneniu nároku Spotrebiteľa, ako aj
vykonanie opravy a dobu jej trvania, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie
Spotrebiteľ požaduje. Po vybavení reklamácie Predávajúci Spotrebiteľovi písomne potvrdí dátum a
spôsob vybavenia reklamácie, prípadne vystaví potvrdenie o vykonaní opravy a čase jej trvania alebo
písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
Predávajúci rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 dní a v prípade, kedy posúdenie
vady vyžaduje technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie, pokiaľ sa Predávajúci so Spotrebiteľom nedohodnú na dlhšej lehote.
Náklady na doručenie reklamovaného tovaru Predávajúcemu Predávajúci Spotrebiteľovi preplatí v
prípade, že reklamácia bude vyhodnotená ako oprávnená.
V prípade, že bude reklamácia vybavená dodaním nového tovaru, dochádza okamihom dodania
nového tovaru Spotrebiteľovi k prevodu vlastníckeho práva k vadnému tovaru na Predávajúceho. V
prípade, že reklamácia bude vybavená poskytnutím primeranej zľavy Spotrebiteľovi alebo Spotrebiteľ
odstúpi od Zmluvy, Predávajúci mu vráti príslušné peňažné prostriedky prevodom na bankový účet
Spotrebiteľa alebo na bankový účet, ktorý Spotrebiteľ oznámi Predávajúcemu. Výnimky môžu byť v
odôvodnených prípadoch dojednané so zákazníckou podporou Predávajúceho.
Na darčeky a ďalšie bezplatne poskytnuté plnenia, ktoré sú poskytované úplne zadarmo, nie je
možné uplatňovať akékoľvek nároky Spotrebiteľa vyplývajúce zo zodpovednosti za vady. Predávajúci
nezodpovedá za vady, pre ktoré bola medzi Zmluvnými stranami dojednaná nižšia cena tovaru.
IX. Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so
spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil
jeho práva. Ak Predávajúci na žiadosť Spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa
jej odoslania neodpovie vôbec, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia
sporu (ďalej len „ARS“). Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo Zmluvy medzi
Predávajúcim a Spotrebiteľom, a spory s touto Zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1
ods. 4 zákona č. 391/2015 Z. z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS
sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, ktorým je aj Slovenská obchodná
inšpekcia, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1
citovaného zákona. Ďalšie subjekty ARS sú uvedené v zozname na stránkach
http://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-
1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1. Subjekt ARS môže od
Spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú
na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má Spotrebiteľ. Okrem
ARS má Kupujúci právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný súd. Platforma ARS je
dostupná na internetových stránkach: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main.
X. Zmluvné vzťahy s Podnikateľmi
Ak Podnikateľ odmietne prevziať tovar, ktorý mu Predávajúci v súlade so Zmluvou dodal, je
Podnikateľ okamihom odmietnutia v omeškaní s prevzatím tovaru a vzniká mu povinnosť zaplatiť
Predávajúcemu zmluvnú pokutu vo výške 0,1 % z ceny tovaru za každý deň omeškania až do prevzatia
tovaru. Zmluvnou pokutou ani jej zaplatením nie je dotknutý nárok Predávajúceho na náhradu škody,
ktorá mu vznikla v súvislosti s odmietnutím Podnikateľa prevziať tovar, najmä nárok na náhradu
nákladov spojených s dopravou tovaru späť do skladu Predávajúceho a s uskladnením tovaru.
V prípade omeškania Podnikateľa so zaplatením ceny tovaru je Podnikateľ povinný vedľa zákonného
úroku z omeškania zaplatiť Predávajúcemu aj zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % z ceny tovaru za každý
deň omeškania až do úplného zaplatenia. Tým nie je dotknutý nárok Predávajúceho na náhradu
škody vzniknutej Predávajúcemu v dôsledku omeškania Podnikateľa.
Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od Zmluvy z akéhokoľvek dôvodu alebo aj bez uvedenia
dôvodu, najmä ak Podnikateľ v minulosti bezdôvodne odstúpil od predtým uzatvorenej Zmluvy,
odmietol prevziať tovar alebo inak zneužil svojich práv vo vzťahu k Predávajúcemu, a to až do
okamihu doručenia tovaru Podnikateľovi. Ak Podnikateľ zaplatil cenu za tovar vopred
prostredníctvom platby platobnou kartou on-line, Predávajúci je povinný vrátiť mu takto zaplatenú
cenu bez zbytočného odkladu rovnakým spôsobom, akým od neho Predávajúci takto zaplatenú cenu
prijal.
Podnikateľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy v súlade s ustanoveniami Obchodného zákonníka.
XI. Záverečné ustanovenia
Kupujúci berie na vedomie, že pri používaní Internetového obchodu a uzavretí Zmluvy dochádza k
spracúvaniu osobných údajov. Bližšie informácie o spracovaní a ochrane osobných údajov
Kupujúceho a Registrovaného užívateľa sú uvedené na osobitnej podstránke Internetového obchodu.
Tieto obchodné podmienky sú voľne dostupné na stránkach Internetového obchodu a Kupujúcemu je
umožnená ich archivácia a reprodukcia, a to najmä vytlačením príslušnej internetovej stránky,
stiahnutím a uložením súboru vo formáte Portable Document Format (pdf) alebo uložením súboru
obsahujúce tieto obchodné podmienky, ktorý Predávajúci zašle Kupujúcemu v prílohe e-mailu
potvrdzujúceho uzavretie Zmluvy.
Predávajúci si vyhradzuje právo obchodné podmienky zmeniť. Zmenené podmienky Predávajúci
sprístupní na stránkach Internetového obchodu. Voči Kupujúcemu je účinné vždy to znenie
obchodných podmienok, ktoré je prílohou e-mailu obsahujúceho vyhotovenie Zmluvy. Týmto
ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti predchádzajúceho
znenia obchodných podmienok.
V prípade, že niektorá časť týchto obchodných podmienok bude neplatná alebo v rozpore s právnym
poriadkom Slovenskej republiky, ostatné ustanovenia zostávajú touto neplatnosťou nedotknuté.
Prílohou týchto obchodných podmienok je formulár pre odstúpenie od Zmluvy.
Tieto podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 01.06.2021.
Spanner SK, k.s.
Dokumenty: